Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan Al-Mubarak


Salam'alaik kepada para pembaca yang dikasihi Allah sekalian. Pertama sekali, ana merafakkan setinggi-tinggi kesyukuran kerana dengan rahmat serta kasih sayang-Nya kita dapat bertemu lagi dengan bulan Ramadhan al-Mubarak buat kesekian kalinya lagi. Alhamdulillah.

Dengan sukacitanya penulis ingin mengucapkan Ahlan wa Sahlan ya Ramadhan. Para pembaca yang dirahmati Allah sekalian, lakukanlah ibadah puasa ini dengan seikhlas hati. Sesungguhnya bulan Ramadhan ini awalnya Rahmat, pertengahannya Maghfirah dan penghujungnya pembebasan dari api neraka.


Dan rebutlah peluang keemasan ini untuk menikmati Lailatul Qadar. Malam yang lebih baik dari seribu bulan. Firman Allah s.w.t.:" Sesungguhnya Kami telah menurunkannya (Al-Quran) pada malam qadar. Dan tahukah kamu apakah malam kemuliaan itu?. Malam kemuliaan itu lebih baik daripada seribu bulan. Pada malam itu turun para malaikat dan Ruh(Jibril) dengan izin Tuhannya untuk mengatur semua urusan. sejahteralah(malam itu) sampai terbit fajar".-Surah Al-Qadar:1-5.


Semoga dengan kedatangan bulan Ramadhan ini,akan menambahkan amalan kita dan mempertingkatkan lagi ibadah kita. Fastabiqul Khairaat.
Selamat menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan ini. Wassalam.


No comments:

Post a Comment

Sama2lah kita saling berpesan pada kebenaran dan berpesan dengan kesabaran...InsyaAllah..Jazakallah atas komen anda..^__^